♥☆ Song To Enjoy & Listen To ☆♥


18 April 2011

1,2,3 + kite bakor je..!

Aku tak tau nak cerita macam mana.. tapi ini lah kenyataan.. manusia yang tidak puas dengan apa yang mereka lihat.. aku dah naik muak dengan perangai manusia macam tu.. menuduh, mengata, mengkritik, menggunakan perkataan yang keji.. macam la sendiri tidak pernah bersalah.. aku dah bosan tengok orang-orang yang 'mengata dulang paku sepih' ni.. ye la.. dok mengata orang diri sendiri masyaAllah.. lebih teruk..! Contoh macam budak kat bawah ni..

.
.
.
.
.

Piankpop..? Kpop adalah Korean POP..


Kata cheerfull, kata happy go lucky tapi....
1st : yang budak ni kena tau.. Korea pun ada chiplak lagu orang la.. contoh Kesha 'run devil run'
then banyak gak sebenarnya.. jd tak payah la susah-susah nak cari kesalahan Indonesia..

2nd : kalau ye pun tak suka tak payah la hafal semua tajuk cerita Indonesia.. Nampak macam kau tengok semua cerita Indonesia gak.. kesihan..

3th : Jangan la memalukan aku sebangai peminat KPOP.. dah la komen macam tuh then guna lak KPOP.. adui.. malu der... nanti orang ingat peminat Korea ni kurang ajar.. ish2..

________________________

Bukan itu je la.. ini ada lagi 1 style manusia.. dah tak tahan nak tegur cara baik.. dia main kasar lak.. kononnye nak mengubah tanggapan orang dan cara manusia.. tapi silap la bro.. cara tu salah.. biarkan teguran itu cara baik.. biarkan tanggapan itu cara salah.. jangan di terbalikkan..

.
.
.
.
.




Kalau la manusia ini boleh berfikir dengan cara terbaik macam ni.. aku rasa dia tambah dosa sendiri.. Sudah-sudah la wahai kawan-kawan huit.. hidup ini cuma sekali.. dosa pahala bukan kita tentukan.. syurga neraka bukan kita tentukan dengan cara kehidupan macam ini.. biar orang buat salah dan dosa jangan kita melakukannya..

____________________

Biarlah Allah S.W.T yang menentukan syurga atau neraka, baik atau buruk manusia itu.. kerna Dia yang mencipta Dia jugalah yang akan menetukan baik buruk manusia ini.. biarkan mereka dengan kehidupan mereka.. kita buat kehidupan kita tak payah menyusahkan diri untuk menjaga kehidupan orang.. seperti 'jangan jaga tepikain orang nanti kain sendiri tercoret'..

Bagi aku selagi orang tak ganggu kehidupan aku, aku selesa begini.. dan aku harap tak ada sorang pun akan ganggu perjalanan hidup aku.. aku jugak harap yang korang semua seperti itu.. jangan ganggu hidup orang yang tidak ada kena mengena dengan hidup kau.. biarlah dia nak buat apa yang dia suka..

"Biar Allah tentukan baik buruk & syurga neraka kepada seseorang itu"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan